Dobré pivo, ženy hezké, to jsou dary země české...

11. prosince 2016 v 12:18 |  Úvahy a literární útvary rychlého nasazení:-)
Asi většina lidí viděla v poslední době nějakou reklamu na pivo Gambrinus s jejich slogany, které evidentně míří jedním směrem - na malé pivovary. Malé pivovary a jejich zákazníci jsou zde prezentováni jako povrchní lidé, kteří se nechají vláčet současnou módní vlnou minipivovarů. Stačí si vzpomenout na loňskou "akci Patron"...
Jo, vypadá to hezky, že? Už málokdo ale poznamená (a reklama se o něčem podobném skutečně zmiňovat nebude), že skutečně kvalitní pivo (Patron - Gambrinus) nemůžete pít všude. Ono to je celkem jednoduché, nefiltrované a nepasterizované pivo (klidně Gambrinus) je totiž potřeba ke skutečně dobré chuti čerstvě narazit. A upřímně, v kolika hospodách v ČR jste nefiltrovaný a nepasterizovaný "gambáč" viděli? Moc jich nebude...
To už ale reklama samozřejmě neřeší. Podstatné je přece sdělení, že "gambáč je dobrý pivo" a kdo jej kritizuje, tak je povrchní ňouma nechající se ovlivňovat módní vlnou. Smutné.

Člověku se až klade na mysl otázka, proč že to ten Gambrinus takhle dělá? Proč vyhlašuje "válku" malým pivovarům?
Odpověď není zase tak složitá. I když to zatím veřejně žádný "průmyslový" pivovar nedeklaroval, tak minipivovary těm velkým část klientely berou. Důvodů je několik, malé pivovary jsou obvykle regionální (lidé si tak k tomuto pivu vytvoří vztah lépe než k neurčité nadnárodní značce), mohou experimentovat a přivádět tak na trh druhy piv, které si velké pivovary dovolit nemohou (jen si představte, že by třeba Gambrinus přišel s něčím, jako je Hellcat od Matušky :-)). V současnosti si ony velké pivovary stále udržují velmi silné postavení, nicméně jasný trend tu je daný, podíl minipivovarů na trhu se každým rokem zvětšuje, drobným políčkem může být i EET (malé končící hospody jsou většinou ty, které odebírají pivo od velkých pivovarů, např. Svijany).

Docela úsměvné je, když se velké pivovary pokoušejí hrát na v současnosti hodně populární "národní strunu" a připomínat, že české pivo je důležitá národní tradice. Ano, ty velké pivovary, které patří pod megaspolečnost SABMiller (Gambrinus, Prazdroj, Radegast, Popovice) nebo Molson Coors (Staropramen).

Antiglobalizace proniká pozvolna i mezi piva.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 padesatka padesatka | E-mail | Web | 11. prosince 2016 v 12:44 | Reagovat

Je to smutný, máš pravdu. Když můžu, ochutnám občas něco nového, ale vždycky se vrátím k plzni.

2 kouzelnakrajina kouzelnakrajina | Web | 11. prosince 2016 v 13:06 | Reagovat

Já už pivo nepiju, ale když jsem pila, tak jedině kamelot... :-)

3 Libor Libor | Web | 11. prosince 2016 v 13:19 | Reagovat

[2]: Ty jo, Kamelot, to bylo od Černé hory? Matně si na to vzpomínám, takový průměr podle mě :).

4 Libor Libor | Web | 11. prosince 2016 v 13:24 | Reagovat

[1]: Tak zkus někdy Zlatou raketu od Matušky (to je taková moje pravidelná pivní odměna :)), v Praze se dá koupit v lahvi (0,7l) třeba v obchodech Sklizeno, nebo v různých pivotékách (Pivní rozmanitost na Žižkově, apod.).

5 padesatka padesatka | E-mail | Web | 11. prosince 2016 v 13:32 | Reagovat

[4]: Jsem strašná konzerva, ale podívám se po Raketě. Sklizeno ve Vodičkově mi zavřeli, to mě docela rozhodilo, kupovala jsem tam pana Párka...pivo mě vůbec nenapadlo...a taky ti chlapci, co s nimi chodívám, pijí výhradně plzeň..:) a doma pivo jen s návštěvou.

6 padesatka padesatka | E-mail | Web | 11. prosince 2016 v 13:33 | Reagovat

[2]: Tohle pivo vůbec neznám... Proč jsi pivo přestala pít..?

7 Libor Libor | Web | 11. prosince 2016 v 13:39 | Reagovat

[5]: Vodičkova mě také mrzí, ale naštěstí mají pobočky i jinde (Budějovická). A těch pivoték je po Praze teď taky relativně dost. Zkus někdy chlapcům nabídnout něco jiného, třeba jim to zachutná :).

8 padesatka padesatka | E-mail | Web | 11. prosince 2016 v 13:42 | Reagovat

[7]: Znáš to, starýho psa novým kouskům nenaučíš... Jednou jsme s Patočkou byli na velikonočních speciálech v Karlíně a pak jsme si šli spravit chuť k Českýmu lvovi.

9 Eliss Eliss | Web | 12. ledna 2017 v 12:44 | Reagovat

Mě chutná jen ovocné pivo...

10 Meduňka Meduňka | Web | 12. ledna 2017 v 13:23 | Reagovat

Tak já se pivním ochutnávkám docela aktivně věnuju, na minipivovary nedám dopustit :)
Nepovažuju se teda za odbornici,  ale zrovna Gambáč :D mi nechutná. O Starobrnu nemluvě, zajímají mě hlavně speciály... No, Medáka a Modrou Kometu jim fakt nezapomenu :D

[4]:  Matuška umí!  I Černou raketu ! :)

11 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 12. ledna 2017 v 13:31 | Reagovat

Mám podobné pocity, jako ty, velké společnosti se snaží udupat ty malé, protože cítí konkurenci. V Praze je to jasně vidět, spousta podniků začíná točit víc pivo z malých pivovarů, příkladem budiž Gwern, ten hodně vídám a osobně mi to pivo přijde fakt dobrý.

Haha, jojo, tý reklamě jsem se smála dlouhou dobu. Zrovna Gambrinus reklamy potřebuje, když dělá tak sračkoidní pivo. Dřív prej stál za koupi, ale to, co jsem zažila já, už je jenom sračka. Gambrinus mi fakt nechutná.

12 Necroparanoia Necroparanoia | E-mail | Web | 12. ledna 2017 v 18:40 | Reagovat

Jelikož mi pivo nechutná, tak jsem se o tohle nikdy nezajímala a nenapadlo mě za reklamou na Gambrinus nic takovýho hledat. Ale vlastně to dává smysl. A přijde mi úsměvné, když nám v reklamách na pivo hrají na vlastenecký city, ale většinu z nich vlastní nadnárodní korporace.

13 Terrie. Terrie. | Web | 12. ledna 2017 v 19:11 | Reagovat

Pěkný článek, jakože, ehm pivu nerozumím, mám jen vlastní chuťové buňky, kterými se řídím a jsem srdcař, který se drží klasiky mě blízké, tedy Radegastu, patří sice mezi ty velké pivovary ale pro mě znamená i pouto s regionem, s domovem. A taky Plzeň je Plzeň, žeano. A co se týče Gambrinusu ... slyšela jsem víc názoru na to, že prostě se jedná o pivo ... no nechutná. hodně. A to fakt nejen mě :D Takže si myslím, že ta jako vyloženě reklama ne na úrovni (jakože vážně musíme pro propagaci svého výrobku shazovat ty druhé? to mi připomnělo hyundai a jejich navážení se do škodovek, to je teprv super propagace :D) pramení i z toho. A malé pivovary jsou super. Alespoň se snaží a dělají to víc srdcem.

14 signoraa signoraa | Web | 13. ledna 2017 v 8:32 | Reagovat

Jsem klasický konzument a piju pivo, které mi chutná, na rozdíl od svého syna, který je opravdu znalcem piva. Stačí mu ochutnat a pozná co pije. Taky na to od svého mládí pravidelně trénuje. :-D
Souhlasím s tím, že malé pivovary se prosazují čím dál tím víc a získávají na oblibě. Nedávno jsem u mladých pila Klášter a musím uznat, že mi chutnal.
Bývalý šéf mojí dcery, který měl prosperující reklamní agenturu, se začal věnovat pivovarnictví před dvěma? roky a jeho Heřman prý také není špatný.
Holt ty velké, dnes už nadnárodní společnosti, si můžou dovolit bombastickou reklamu na své produkty, ve snaze potlačovat ty malé.

15 gitty93 gitty93 | E-mail | Web | 17. ledna 2017 v 23:02 | Reagovat

tyhle reklamy jsem fakt neviděl

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama