Staré časy

2. července 2009 v 9:46 |  Úvahy a literární útvary rychlého nasazení:-)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Marek Marek | 2. července 2009 v 13:08 | Reagovat

..Dejme myšlence na vybudování sociálně spravedlivé společnosti, „zemského ráje“, šanci ještě alespoň tak dlouhou, jako dostal kapitalismus!....

A co si pán představuje pod pojmem sociálně spravedlnou společnost? Všichni stejný byt,stejnou manželku atd..?

2 Marek Marek | 2. července 2009 v 13:09 | Reagovat

Aha,už jsem našel definici..

Sociálně spravedlivá společnost je taková společnost, který díky promyšlenému a efektivnímu daňovému systému nedovolí, aby mezi lidmi vznikaly nebo přetrvávaly výrazné majetové nebo příjmové rozdíly, a ve které se majetnější a úspěšní lidé významě podílejí na zajistění společenského a ekonomického standardu těch co tak úspěšní nejsou. Je to společnost, která nedovolí eskalaci nároků jedinců na vyšší osobní podíl ze společenského zisku.

3 x x | 2. července 2009 v 16:07 | Reagovat

Odaz zajímavý, ale nechápu nadpis "Staré časy"...

4 Libor Libor | Web | 2. července 2009 v 16:28 | Reagovat

[3]: Na blistech byl nadpis "důchodce píše mladým" a valná část článku se věnuje minulosti (komuna, Stalin,1968 - Praha, apod.) Tak proto. Uznávám, že v tvorbě nadpisů asi nejsem nejlepší :).

5 Libor Libor | Web | 2. července 2009 v 16:29 | Reagovat

[1]: Všichni stejnou manželku, inu, i takové společnosti existují :).

6 x x | 2. července 2009 v 19:25 | Reagovat

"Propaganda udělala ze socialisty, „socana“, nadávku, synonymum vraha Milady Horákové a stoupence Klementa Gottwalda."

To je pro mě nejdůležitější věta z článku. Jak jsem už psal, někteří lidé nemůžou (nedovedou, nechtějí...) pochopit, že v liberální demokracii je sociální demokracie (nebo demokratický socialismus, který ovšem není se soc. dem. zcela identický, jak je někdy mylně interpretováno) zcela standartní směr. Mimochodem to čtenářům Mladé fronty postupně říkal pan Kocáb, pan Schwarzenberg, pan Havel i další, zatím ale bez efektu. Z tohoto heldiska si myslím, že článek není "vzpomínkou na staré časy", ale pohledem do budoucnosti.

7 x x | 2. července 2009 v 21:02 | Reagovat

V článku se nachází věta: "Uznávat tradiční „křesťanské“ hodnoty a řídit se jimi je handicap."

To jen k té "jedné manželce pro všechny". Chce to nejen (ironicky ?) interpretovat, ale především číst pozorně :)

8 lenicka lenicka | Web | 3. července 2009 v 9:02 | Reagovat

Milý x, nedomnívám se, že socialismus uznával jakékoliv křesťanské hodnoty. Podle Marxe sice první komunity křesťanů, kde lidi dobrovolně odevzdali majetek chudým a živili se společně, interpretoval jako první komunisty, ale prostě blbě. Viz sarkastická poznámka na začátku článku: tací měli smůlu. Třeba i ti, kdo vyznávali za socialismu křesťanské hodnoty. Ne, nechci dát žádnou šanci systému, který když ožebračí schopné nebo morální lidi, řekne, že měli smůlu.

9 Libor Libor | Web | 3. července 2009 v 9:09 | Reagovat

[6]: Ano, s tím souhlasím. Propaganda je fujtajbl. Pestrost politického spektra je zárukou možnosti výběru při volbách a jistou podmínkou neexistence totality.
Bohužel, také se mi nelíbí, když se ze soc dem dělají socánci nebo když se příznivcům ods říká "ódeesáčci".
Smutné.

10 x x | 3. července 2009 v 11:55 | Reagovat

[8]: Doufám, že nedošlo k nedorozumění. Nemluvil jsem o dávání šance "komunistickému systému" (doopravdy doporučuji knihu Člověk revolutující - jedná se o kritiku kolektivismu z hlediska levicového intelektuála). Mluvil jsem o tom, že levice v moderním slova smyslu (protože v tom původním je levice skoro všechno kromě ultramonarchistů) má právo na existenci a přístup k moci stejně jako "pravice" a že stoupenec levice není člověk nakažený morem (a notabene debil). Osobně podporuji toleranci a diskusi před urážením a ostrými "heslovitými" stanovisky.

Co se týká křesťanských hodnot, lidé z kostela na ně nemají patent. Myslím si, že autor mínil jakousi občanskou slušnost namísto ostrých loktů, včetně smyslu pro rodinu. S tím souhlasím.

[9]: Jistě... A zeleným se zase říká "zelenáči"...

11 lenicka lenicka | Web | 3. července 2009 v 12:48 | Reagovat

[10]: promiň, mně přišlo, že hájíš to, co hájí článek. V tom, že v demokracii mají místo různé politické názory a že jejich přívrženci mají diskutovat a hledat pro všechny dobré řešení a ne se jen urážet (modrý zloděj, socanská vyžírka apod.), to souhlasím. Akorát se mi nelíbí, když se kdokoliv dostane k té moci pomocí populistických hesel a zasévání nenávisti a závisti právě mezi přívrženci různých politických směrů. A taky mi přijde mimo, když se někdo pokouší kloubit socialismus s křesťanstvím, a za tím si stojím (to, že mají "smysl pro rodinu" ještě neznamená, že by měly společnou myšlenku. to je jako tvrdit, že křesťani i satanisti přece věří v existenci satana, tak musejí mít společné hodnoty)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama