Neuskutečněná demonstrace a rakety i radary kolem nás

26. ledna 2007 v 10:53 |  Úvahy a literární útvary rychlého nasazení:-)
Iniciativa "Ne základnám" plánovala na pondělí uskutečnění demonstrace v centru hlavního města (tj. Praha) demonstraci proti připravované radarové základně u obce Jince (kteréžto znám velice dobře, neb bydlím jen 6 km od nich). Demonstrace se však neuskuteční, neboť ji zakázal Magistrát HMP. Odůvodnění? Demonstrace by mohla narušit dopravní situace v centru města (měla se konat od 18 hod)...
Já osobně s umístěním radarové či raketové základny nesouhlasím. Domnívám se, že by tato skutečnost měla pro zemi (i pro region - jehož jsem součástí) spíše negativní dopad. Jsem spíše zastáncem politiky internacionalismu než intervencionalismu (ke kterému USA dlouhodobě směřovaly). Případný radar by se snadno mohl stát terčem útoku, navíc radar jako takový tu není kvůli ochraně území ČR, ale kvůli zmapování příp. útoků na USA. Nejedná se o radar NATO, ke kterým jsme nějak smluvně vázáni, ale čistě jen o radar USA, což sice jsou v mnoha ohledech naši spojenci, ale žádná smlouva o spolupráci založena na bilaterálních vztazích USA - ČR zde není. Navíc umístění radaru by zhoršilo naše vztahy s Ruskem (dodavatel většiny současné ropy) a Čínou. Má to smysl?
Na druhou stranu USA by na nás mohly nahlížet více přívětivěji = zrušit vízovou politiku a přestat střed Evropy (náš krásný pupek světa) brát jako země potenciálně nebezpečné.
Již jsem o této problematice psal (viz http://eluin.blog.cz/0611/debata-o-umisteni-raketove-zakladny-usa), ale v té době se převážně uvažovalo o raketové základně a o radaru moc slov nepadlo. Jaký máte na problematiku názor vy?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Královna Královna | 26. ledna 2007 v 14:32 | Reagovat

Nelíbí se mi dělat přesunutý terč USA (protože to taky tak vnímám), ale moc do toho nevidím. Co na to NATO?

2 Gaspacho Gaspacho | Web | 26. ledna 2007 v 15:10 | Reagovat

Prý se má USA radar stát součástí raketového deštníku NATO. Programy se mají propojit. Pokud by měl mít někdo zájem útočit na radar, tak to znamená, že se máme proti čemu bránit. Když ne, tak jsou to vyhozené peníze amíků...to je mi jedno. Jediné, co mi potom vadí je to, že má být kolem radaru 50km bezletová zóna. To zase nejsem schopný posoudit, jestli je to vážný dopad...ČR je přece jen malá a je ve středu E. Ani se moc nedivím, že nechtějí dělat referendum. Lidi by uvažovali moc emotivně.

Co se týče Ruské ropy a plynu... Jako oni si nemůžou dovolit neprodávat. Táhne to jejich ekonomiku a bez tohoto exportu by byla v háji sibiřském...

3 Marek Marek | 26. ledna 2007 v 19:26 | Reagovat

Bezletová zóna 50 km? To je blbost..Vzdyt Ruzyne je vzdusnou carou neco pres 40 km.. :-) Jinak myslim ze kvuli jednomu americkemu radaru vznikla pomerne velka hysterie..Kolik maji amici zakladen v rajchu, Italii, Spanelsku, UK atd.. A kolik je celkove vojenskych radaru u nas..)) Treba i v Brdech uz jeden radar je - meteorologický na kopci Praha (http://www.chmu.cz/meteo/rad/) a ze by to bylo nekomu nejak silne proti srsti..Spise by me vadilo dalsi omezeni vstupu do VÚ Brdy (kde rad jezdim v lete na kole:-). Jinak utoku arabaku bych se opravdu nebal..Maji tisice lepsich cilu nez u nich pomerne oblibenou CR kde se v sedmdesatych a osmdesatych letech cvicila spousta teroristu-holt spoluprace totalitnich rezimu (revolucionari vsech zemi,spojte se! :-)))

4 Marek Marek | 26. ledna 2007 v 20:10 | Reagovat

Jinak Libore jeden vojensky radar uz stoji u tveho mestecka..)) A ta demonstrace jak jsi zminoval,to bylo spis takove setkani tvrdeho jadra levicaku (on takovy komunisticky svaz mladeze je uz z principu proti vsemu americkemu :-)..) a muslimu..(mimo mladych zelenych)

viz seznam (staženo z http://vucako.bloguje.cz/471081-proti-jsou.php...)

Centrum kultur

Socialistická Solidarita

Socialistický kruh

o.s. Mladí zelení

Islámská nadace v Praze

GITA – Genderová informační tisková agentura

Iniciativa ženských a genderově senzitivních nezisk. organizací

Jihočeské matky

Svaz palestinských studentů

SOP – Socialistická organizace pracujicích

Palestinský klub

Klub mladých sociálních demokratů Prahy 2

Komunistický svaz mládeže

Socialistická alternativa Budoucnost

Všeobecný svaz muslimských studentů v ČR

Muslimská unie

o.s. Slovanský výbor

REVO – organizace revoluční mládeže

5 Marek Marek | 26. ledna 2007 v 20:30 | Reagovat

jeste naposled..Ponekud menim pohled na vec po zjisteni jaky je to ,,drobecek,,. http://www.blisty.cz/2006/8/29/art30014.html

On vysilaci vykon 1 MW je uz slusna sila..

6 zcr zcr | Web | 27. ledna 2007 v 10:41 | Reagovat

Ten seznam je ale síla! Polovina mne odpuzuje, druhá polovina děsí... další argument PRO.

Ty zbývající argumenty se točí kolem multipolárního světa (udržet ve vojenské rovnováze dva bloky byla nejspíš brnkačka proti tomu, co nás čeká).

7 Chvátalová Chvátalová | E-mail | 27. ledna 2007 v 17:15 | Reagovat

Lidi, proboha, vzbuďte se !!!!

Mrazí mě z toho, jak se lidé o toto téma nezajímají( nebo nemohou?) Jde přeci o naši zemi a o umístnění základen má rozhodnout pouze referendum.Velmi mě zaráží,že již dávno nejsou na ulicích stánky s peticemi,že se tomu málo věnují int.stránky- na mnohých je diskuze dočasně uzavřena nebo tam nelze vstoupit, většina lidí je opravdu odkázána pouze na TV a tisk - a jsou přesvědčeni, že tam se říká PRAVDA !!!! Já sama jsem se spojila se sdružením NEZÁKLADNÁM a nechala si poslat petici a budu se snažit sehnat podpisy ve svém okolí, udělejte to také ! A jestli souhlasíte s americkou nemorální a nenormální politikou a zbrojením, tak seďte doma na zadku a pak se divte !

8 zcr zcr | Web | 27. ledna 2007 v 19:11 | Reagovat

To Chvátalová

Ale já si myslím, že strategické otázky nejsou ten správný druh problémů, které by měly být řešeny referendem. Referendum sice vyjadřuje "vůli lidu", ovšem jak sama píšete, většina lidí je odkázána na TV a tisk - kde je potom nějaký kvalifikovaný názor? Ostatně demokracie se u nás provozuje zastupitelsky, nikoli přímo.

Kde Vy berete jistotu, že PRAVDU Vám říká Islámská nadace v Praze, Komunistický svaz mládeže nebo SOP - socialistická organizace pracujících? Nejsou to taky náhodou jenom zájmové skupiny? (Proč proti přítomnosti USA brojí třeba komunisté je natolik průzračné, až se nad tím pokrytectvím tají dech...).  

A názory na americkou politiku se různí, takže to asi nebude tak jednoduché, s tou normalitou a morálností...

9 zcr zcr | Web | 27. ledna 2007 v 19:13 | Reagovat

To Chvátalová

Ale já si myslím, že strategické otázky nejsou ten správný druh problémů, které by měly být řešeny referendem. Referendum sice vyjadřuje "vůli lidu", ovšem jak sama píšete, většina lidí je odkázána na TV a tisk - kde je potom nějaký kvalifikovaný názor? Ostatně demokracie se u nás provozuje zastupitelsky, nikoli přímo.

Kde Vy berete jistotu, že PRAVDU Vám říká Islámská nadace v Praze, Komunistický svaz mládeže nebo SOP - socialistická organizace pracujících? Nejsou to taky náhodou jenom zájmové skupiny? (Proč proti přítomnosti USA brojí třeba komunisté je natolik průzračné, až se nad tím pokrytectvím tají dech...).  

A názory na americkou politiku se různí, takže to asi nebude tak jednoduché, s tou normalitou a morálností...

10 zcr zcr | Web | 27. ledna 2007 v 19:13 | Reagovat

Pardon, zazlobil prohlížeč...

11 Gaspacho Gaspacho | Web | 27. ledna 2007 v 19:38 | Reagovat

Bezhlavý antiamerikanismus není dobrý... Něco jiného je schvalovat obrané systémy a něco jiného podporovat válku... Nechápal jsem třeba, proč nesmíme prodávat věry... Pasivní radar nikoho nezabije...

12 NowhereMan NowhereMan | Web | 29. ledna 2007 v 10:59 | Reagovat

Gaspacho: Bezletová zóna 50 km? Opravdu legrační, by mě zajímalo, kdo takové fámy vypouští... (bezletové zóny byly třeba v Iráku po válce v Zálivu a tak :-) - myslíš patrně něco jako zakázaný nebo omezený prostor, že ano? Potom je dobré se podívat, jak tyto věci fungují...)

Libor: Když bydlíš tak blízko, není čistě tohle tvůj důvod být proti? Dá se to pochopit, ale objektivní to teda moc není...

Marek: Dík za ten seznam... síla!

Chvátalová: Obávám se, že se pokoušíte vyvolat něco jako hysterii. Víte, o co se vůbec jedná, k čemu bude radar sloužit? Jestli bude Americká základna územím Američanů nebo ne? Víte, jakou budeme mít s Američany smlouvu? A pokud ano víte, kde jste čerpala? Myslím, že řada otázek není ani ještě vyřešena... Podobné příspěvky lidí "posedlých" něčím, o čem nemají ani tušení, mě opravdu děsí (a děsně vytáčejí).

13 milan milan | 29. ledna 2007 v 18:18 | Reagovat

Nikdo nemá nic proti američanum ,ale proti agresivní politice Buše , ten deštník nám muže spadnout na hlavu , při prvním konfliktu které Buš vyhledáva

14 NowhereMan NowhereMan | Web | 30. ledna 2007 v 8:30 | Reagovat

Milan: Myslím, že všichni bojovníci proti radaru míchají dvě věci dohromady. Radar, který by mohl chránit členy NATO, a nesouhlas s politikou prezidenta Bushe. Bush prezidentem už nebude, vyplatí se nám teda tahle forma protestu, truc proti Americe? Není to hodně krátkozraké? Vem si klidně transparent "Ať jde Bush někam!" a choď někde dokolečka, já na to nemám čas, ale o radaru a podobných věcech se musí rozhodovat se znalostí širších souvislostí...

15 Gusta Gusta | 1. února 2007 v 15:21 | Reagovat

Všem: zažil jsem Hitlera, nadšení po válce, 41 let komunismu a současnost. I když jako důchodci je mi někdy těžko, podle mého názoru je to teď docela dobré. Snad se moji potomci (i vy všichni mladší) nebudete muset znovu uklánět na východ, nebo dokonce ležet směrem k Mecce a ženy chodit v burkách. Západ, NATO a Amerika mi nevadí.  JSEM PRO RADAR !!

16 JLC JLC | 3. února 2007 v 15:07 | Reagovat

Ať to rozhodnou občané v referendu a ne aktuální politická konstelace v parlamentu.

17 17:11 17:11 | 4. února 2007 v 17:23 | Reagovat

Zde na této stránce diskutér odhaluje pravou tvář americké zahraniční politiky:

http://www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&page=1&cisloclanku=2006082201

Cituji z výše uvedené stránky:

USA udělala kolonie z mnoha zemí - přišli na to, že stačí tyto země zruinovat a ovládat ekonomicky. Jistě, že je to lepší, než nacistický holocaust, ale mě to ze židle nezvedá. Ale jinak si myslete, co chcete, mě je to jedno.

Konec citace.

Nebuďme 51. státem USA!

18 17:11 17:11 | 4. února 2007 v 18:06 | Reagovat

Když chcete vyslat na oběžnou dráhu raketu, tak ta musí obíhat okolo středu zeměkoule rychlostí přibližně 7km/s. Povrch zeměkoule se vůči středu otáčí rychlostí přibližně 1km/s. Takže pošlete raketu na oběžnou dráhu ve směru otáčení zeměkoule, to jest na východ, a motory ji urychlí jen o 6km/s. Ten 1km/s ji udělila zeměkoule sama. Proto jsou kosmodromy v USA na východě, letí se na východ a v případě havárie zbytky dopadnou do moře. Když však pošlete balistickou raketu jiné místo zeměkoule, tato raketa vyletí za hranici atmosféry a pak padá po balistické křivce zpět na zeměkouli, tak využijete toho, že se zeměkoule pod raketou pootočí. Jinými slovy, kdybyste ji poslali svisle vzhůru a ona by zase svisle spadla dolů, tak vám nespadne na hlavu, protože vy s povrchem zeměkoule budete už dál na východě.

Proto je žádoucí posílat tyto rakety naopak na západ a využít toho, že se zeměkoule pod nimi během letu pootočí.

Zdroj:http://web.volny.cz/noviny/zdomova/clanek/~volny/IDC/53800/dssa/1/

19 17:11 17:11 | 4. února 2007 v 18:19 | Reagovat

Tak například v sobotním vydání listu Právo (12. srpna) vyšel článek s názvem Proč Američané nepotřebují obrannou základnu v Evropě. Jeho autor, astronom Boris Valníček, vysvětluje srozumitelným způsobem problematiku startu balistické rakety.

20 17:11 17:11 | 4. února 2007 v 18:33 | Reagovat

http://www.blisty.cz/art/29845.html

21 17:11 17:11 | 4. února 2007 v 18:52 | Reagovat

Raketa vypušťěná z Iránu západním směrem na USA využívá pootočení země. Radar v ČR tak slouží pouze k obraně USA a nikoli ČR a Polska.

Čili samo Polsko je nechráněno proti útoku a chce rakety Patriot (Pac-3).

http://zpravy.idnes.cz/polsko-chce-s-usa-vymenit-zakladnu-za-rakety-patriot-pca-/zahranicni.asp?c=A070130_114536_zahranicni_bar

K tomu aby nás mohly antirakety chránit před útokem z Iránu, tak by musely být umístěny v Turecku i se systémem včasné výstrahy (radarem).

Vyzývám obhájce základny k dialogu.

22 Gaspacho Gaspacho | Web | 4. února 2007 v 20:19 | Reagovat

Co je zač ten radar, který staví NATO u Slavkova?

23 NowhereMan NowhereMan | Web | 5. února 2007 v 8:43 | Reagovat

Anonym: Já už jsem jednou psal, proč mi základna nevadí. Říkáme o sobě, že jsme SPOJENCI, a přitom na sebe nechceme převzít svůj díl odpovědnosti. Někdo nás bude chránit? Výborně, jdeme do toho. My bysme měli pomoct chránit ostatní? Ne ne, referendum a pryč s tím! Není to náhodou takhle?

24 17:11 17:11 | 6. února 2007 v 17:26 | Reagovat

2 NowhereMan: Nikdo o ČR nehovoří jako o spojenci USA v jejich válečných choutkách!

A ten radar v Jincích nás chránit technicky nemůže. Chrání pouze úzení USA!

Proto Poslko požádalo o rakety Patriot, aby chránilo jejich raketovou základnu, tu základnu, o které si myslíte, že chrání nás.

Referendum!

25 NowhereMan NowhereMan | Web | 7. února 2007 v 7:34 | Reagovat

Anonym: Jsme členy NATO? Chceme, aby nás ostatní chránili, kdyby něco? Neměli bysme my chránit naoplátku zase je? Nehledal bych za tím nic víc. Věci jsou často takhle jednoduchý, jen si to uvědomit.

Asi ale uvažuju úplně jinak (než anonym)... hlavně myslím nejsem tak zásadně protiamerickej (to VŮBEC neznamená, že mám rád Američany a Bushe a tak, ale to je jiná věc, kterou od tohodle odděluju). Fakt mám pocit, že referendem chtějí udělat nějaký proti-Bushovci Americe něco natruc... Což mi přijde fakt přízemní...

26 17:11 17:11 | 7. února 2007 v 13:49 | Reagovat

2 NowhereMan: Dovoluji si přesunout naši diskuzi na váš blog, aby tato zajímavá diskuze neprobíhala nadvakrát:

http://nowhereman.blog.cz/0701/ruznoste#komentar-7464408

27 mademoiselle Prosím mademoiselle Prosím | 7. února 2007 v 14:15 | Reagovat

Svůj názor jsem vyjádřila už dávno. Jsem proti a alespoň jsem podepsala petici, i když by se to možná mohlo zdát naivní...

28 17:11 17:11 | 9. února 2007 v 13:12 | Reagovat

Jeden zajímavej argument proti základně nabízím, je to výtah z článku "Proč Američané nepotřebují obrannou základnu v Evropě", který napsal odborník na kosmonautiku RNDr. Boris VALNÍČEK, DrSc, který svůj výzkum uveřejnil v deníku Právo 12. srpna 2006.

1) Rakety Kaťuša - pevné palivo

2) rakety středního doletu - pevná paliva - S. Korea, Irán, max. dolet. 2800km

3) balistické rakety - daleký dolet - kapalná paliva - USA, Řusko, Čína, ESA, Indie, Japonsko

Pro start rakety je nutno dosáhnout 1-2 tisíce m za s. (120 km za min., 7200 km za h.)

K tomuto je nutno využít energii zemské rotace.

Na rovníku je tato energie rovna 465 m za s. východním směrěm.

Dochází ke snížení spotřeby pohoných hmot.

Většina střeleckých sektorů kosmodromů je situována na východ.

Čím větší je zeměpisná šířka, tím je zisk menší.

Kourou (Fran. Guayana) = 463 m. za s.

Kennedy Space Center (Florida, USA) = 408 m. za s.

Šuang- Čcheng-Cu (Čína) = 349 m. za s.

Bajkonur (Rusko) = 315 m. za s.

Severní Korea = (circa) 351 m. za s.

Irán (30° sev. šířky.) = 400 m. za s.

Je obtížné si představit, že by některá země chtěla vypouštět balistické rakety dalekého dolety jiným než východním směrěm. Napadení USA proběhne východním směrěm, čili ne přes střední Evropu, ale spíše přes oblast Havajských ostrovů.

Pozn. Pan Valníček byl za minulého režimu agentem STB, což odsuzuji, ale nás nyní zajímá jeho výzkum, takže chci upozornit, aby se případně diskuze nestáčela jinam a probíhala v technické rovině.

29 17:11 17:11 | 15. února 2007 v 9:55 | Reagovat

Vykon te veci ma byt pres 500 Mega Watt

ERP, v impulznim rezimu dvojnasobek. To je jen pro informaci

1000 krat vice nez vyzaruje casto kritizovany vysilac na

Zizkove. Navic aby mohl radar videt i za horizont, bude se podle aktualniho stavu ionosfery proladovat

v dosti sirokem rozmezi kmitoctu. To v praxi znamena, ze 100 kilometru kolem toho monstra budou permanentni problemy s

bezdratovym internetem, vysilackami a mobily nebo dokonce i s oteviranim aut dalkovym

ovladanim. Kovbojove z US Air Force totiz na nejake Zenevske regulativy a leta peclive

planovane pridelovani kmitoctu v Evrope zvysoka kaslou a jednoduse zaberou

frekvenci, ktera jim v dane chvili umozni "videt" nejlip.

Az doted nebyla nikdy takova stanice vystavena na huste

obydlenem uzemi.Bydlet u neceho takoveho je asi totez jako mit v baraku

permanentne zaplou otevrenou mikrovlnku. Mozna se zacnou rodit dvouhlave

decka, mozna se decka prestanou rodit uplne. Nikdo si dnes netroufa ani

odhadnout nasledky...Jako maly priklad toho, co se asi stane muze

poslouzit story s Americkym kriznikem USS CG 67 Siloh se systemem AEGIS 4

generace na palube. Tento kriznik byl vybaven anti-missile radarem o vykonu kolem 20

MegaWatt ERP. Vroce 1998 se jako doprovodna lod skupiny letadlove lodi

Dwight D. Eisenhower ucastnil akci ve stredozemnim mori v ramci

"humanitarniho bombardovani" Kosova. Jednoho dne v pristavu u Naples

(Italie) doslo behem testu systemu chybou obsluhy ke spusteni VF casti a aktivaci

radaru. Nasledky byly drtive. Po dobu nekolika dni (nez byli instalovany nove komponenty

site) byli v uvedene oblasti mimo provoz veskere mobilni telefony. Navic

zcela vyhorelo vybaveni nekolika monitorovacich stanic meteorolgu a

blize nezjistene mnozstvi dalsich radiovych zarizeni.

Podotykam, ze to vse udelal radarovy system o vykonu nejakych

5% toho co chteji USA postavit tady za nekolik desitek vterin

nez si obsluha uvedomila svou chybu a zarizeni vypnula...

Pokud nekdo dovoli postavit toto monstrum v nasi zemi, pak by

mel byt souzen za vlastizradu a za usvitu postaven ke zdi na

dvore Uradu vlady..

Ještě doplnění tamtéž:

"Vykon radaru ma byt 500 MW a v pulznim rezimu 1000 MW. Pro

informaci blok jaderne elektrarny Temelin ma tepelny vykon 3 000

MW a z toho se nam podari dostat 1 000 MW elektrickeho vykonu, kolik je

to procent energetickeho vykonu CR si najdete sam. Radar ma mit podzemni

elektrarnu, protoze potrebuje nezavisly zdroj energie v pripade utoku.

Jestli si myslite, ze do takoveho vojenskeho objektu s vysokym

stupnem utajeni postavi koleje,po kterych budou jezdit vlaky naladovane uhlim, tak

se mylite. Jedina technicka moznost je atom!!! To mi prijde usmevne, kdyz vezmu v

uvahu, Havlovi zeleni slibuji v Rakousku, ze budou prosazovat uzavreni

civilniho Temelina. Pravda jakmile by se radar schvalil, tak by to uzemi

de facto de iure prestalo byt uzemim CR a stalo by se statem ve state. Melo

podobny status jako ambasada USA. A vystavbu energetickeho zdroje

bychom nemohli vubec ovlivnit. Takze zeleni by mohli vehemente protestovat a

rikat, ze s tim nesouhlasi. V kazdem pripade by ceska strana mela mit

dopredu jiste zakladni informace. A to jakym zpusobem bude realizovano az 1

000 MW energie. To je vec s nizskym stupnem utajeni. *Zeleni musi vedet

jestli to bude na uhli, mazut nebo atom. Ted se ukaze jak je to vlastne s

tou jejich zelenou barvou. Takze s tim ano zakladne bych byl velmi

opatrny. CR je huste osidlena zeme a 100 km okruh negativniho dosahu predstavuje vic nez

10% uzemi.

30 17:11 17:11 | 18. února 2007 v 11:40 | Reagovat

Lidé z pravicového tábora jsou nebezpeční z toho důvodu, že dělají to samé jako konzervativní islámští radikálové, ukazují na nepřítele prstem a vyvolávají dojem bezprostředního ohrožení. Tito lidé často argumentují Mnichovem 38, kdy mezinárodní společenství důrazně nezasáhlo, ale současná situace s Mnihovem nelze srovnávat, protože nyní tu není jen jeden agresor (paralela Německo za Hitlera a teroristé) ale rovněž druhý agresor, který před druhou světovou válkou nebyl a to jsou v dnešní době Spojené státy americké, které jsou ovládány neokonzervativci, kteří opravdu nemejí nic společného s "majákem svobody" USA v pojetí prezidenta Wilsona.

Americká politika je nyní konfrontační a unilateralistická a ČR by neměla participovat na tomto americkém neoimperiálním pokusu ovládnout naleziště nerostných surovin.

31 Libor Libor | E-mail | Web | 19. února 2007 v 9:58 | Reagovat

Zajímavé příspěvky 17:11.

Vcelku vesměs souhlasím, výkon 1000MW je dosti otřesný.

Nezobecňoval bych ale příslušnost k pravicovému táboru a neodvozoval bych z toho podobnost s muslimskými radikály. Radikálové (ti opravdu nebezpeční) jsou na obou stranách politického spektra, jak na levici, tak i na pravici. Ve své podstatě jsou vlastně stejní... USA už teď navíc nejsou tak silně ovládány neokonzervativci jako dříve. Situace se trochu změnila, proto si také myslím, že nemá smyslu následovat neokonzervativní styl politiky, vůči němuž se také i většina voličů v USA vyslovila v posledních volbách negativně..

32 17:11 17:11 | 25. února 2007 v 11:35 | Reagovat

Vážení čtenáři,

prosím přečtěte si návrh rozpočtu Agentury pro protiraketovou obranu USA na fiskální rok 2008, předložený Kongresu USA. Na straně 5 se uvádějí důvody pro rozšíření systému do Evropy. Jako hlavní důvod je uváděna ochrana "očí systému", tj. radarů v Fylingdales ve Velké Británii a v Thule (Grónsko).

http://www.mda.mil/mdalink/pdf/budgetfy08.pdf

Základna nechrání území ČR!

33 17:11 17:11 | 25. února 2007 v 11:40 | Reagovat

2 Libor:

Cituji:"Nezobecňoval bych ale příslušnost k pravicovému táboru a neodvozoval bych z toho podobnost s muslimskými radikály."

Je třeba si uvědomit, že muslimští radikálové a američtí neoconi v podstatě usilují o civilizační střet. To jsem tím myslel.

Cituji"USA už teď navíc nejsou tak silně ovládány neokonzervativci jako dříve."

Demokraté snad vyhrajou příští prez. volby a vše bude jinak, snad.

34 17:11 17:11 | 25. února 2007 v 11:47 | Reagovat

2 Libor: Uznávám, že jsem měl použít slova neoconi a ne lidé z pravicového tábora.

Ale já si všímám, že určité vlastnosti lidí z pravicového tábora se dost blíží k neokonzervativní politice.

Oni argumentují nutností obrany, nutnosti zachovávání "tradic", to mají společné...

To levice nedělá a nevytváří dojem bezprostředního ohrožení a nevyvolává strach...

35 Pták Pták | 26. února 2007 v 15:55 | Reagovat

Předem se omlouvam že tu někoho urazim ale nechapu proč to chcete, nebo je vám jedno, že to tu bude... Já osobně bydlím 15 km od místa, kde by radar měl být postavený...Po přečtení několika článků o jiných podobných radarech stejného výkonu jsem jednoznačně proti!!! V v dosahu 20 až 50 km od radaru de v jiných zemích zvýšil výskyt rakoviny až 12 krát a porodnost postižených dětí až 20 krát...!!! To jsou podle mě docela znatelné rozdíly ne???!!! A stejně tak jako komunisti lezli do....(vy víte kam) SSSR tak my ted polezem USA...Měli by sme se poučit z minulých chyb nemyslíte??

36 Libor Libor | E-mail | Web | 26. února 2007 v 16:46 | Reagovat

17:11: chápu co máš na mysli.

37 Pták Pták | 26. února 2007 v 20:54 | Reagovat

Bydlím 10 km od Trokavce, což je místo nnedaleko kterého má být radar postaven jak jistě všichni víte... Jen sem se chtěl zmínit, že tomu budou 2 roky co se v lese, nedaleko Trokavce začalo něco dít a zhruba rok se nemohlo vůbec do lesa.....Ono se tam teda vlastně nemohlo nikdy protože je to vojenský prostor ale to byl vždy jen oficiální postoj! Ve skutečnosti se tam v léťe běžně chodilo na houby a každému to bylo fuk..... No a jak již jsem se zmíníl před dvěma roky se tam začalo něco dít a rázem byl tento prostor hlýdaný tak, že tam neproklouzla ani myška.... Když mi nedánvo bylo řečeno, že chce USA radar postavit zrovna tam bylo mi to trochu divné.... Zajel, jsem se tedy zeptat do Trokavce místních obyvatel co se vlastně v lese dělo... Jedna starší paní mi potvrdila že se skutečně v lese něco dělo ale, že neví co....snad prý, že se tam něco vrtalo v zemi....... ale proč takové utajení kvůli nějakým vrtům??? Sám jsem si domyslel, že studňe tam asi nevrtaly.....!!! Ptám se tedy jestli na nějaké referendum, či schvalování již není pozdě!?! Mořná že vám to přijde jako hloupost...ale mně se to zdá být víc, než jen zajímavé......doufám, že to však není tak, jak si myslím...

38 Libor Libor | Web | 27. února 2007 v 8:40 | Reagovat

Pták: Hloupost to rozhodně není. Já navíc do Brd chodím také často na houby. Problém je v tom, že obecní referenda s tím nemohou mnoho učinit, protože vojenský prostor je v majetku státu a celorepublikové referendum....tam nám zase chybí potřebná právní norma. Je to takový začarovaný kruh. Já jen doufám, že politici aspoň trochu vyslyší "vůli lidu" (která může být pochopitelně leckdy zavádějící..) a nepůjdou proti drtivě většinovému názoru svých voličů.

39 Pták Pták | 27. února 2007 v 21:22 | Reagovat

V přípaďě celorepublikového referenda jen doufám, že ten názor voličů bude opravdu drtivý, slyšel jsem totiž, že podle předběžných průzkumů názor občanů není zdaleka jednotný. A potom jak vůbec zjistí názor lidu...Jak říkáš obecní referenda mnoho nezmůžou a Petice? Možná....Doufám jen, že organizace Nezákladnám schromažďuje dostatek petic proti radaru. Otázka je, zda vůbec petice rozhodnutí vlády ovlivní... Při dnešní korupci bych se nedivil, že USA někoho podplatí nebo mu (spíše jim) zajistí nějaké výhody, nebo něco na ten způsob.....Když nebude referendum můžeme jen doufat......A ani trochu se mi nezamlouvá, že bych mohl žít vedle radaru o výkonu 1MW.....Strašná představa...Možná že by ale mohly v okolí radaru růst metrové houby, nebo jim rovnou narostou nožičky....

40 Pták Pták | 27. února 2007 v 21:27 | Reagovat

teda 1000MW

41 Libor Libor | E-mail | Web | 28. února 2007 v 12:10 | Reagovat

Pták: Mám dojem, že ten výkon má mít 1000MW jen někdy, většinou to "pojede" na nižší výkon, ale stejně...

Já osobně jsem petici podepsal a doufám, že to bude k něčemu "dobré", stále věřím v demokratický systém této (a nejenom této) země.

P. S. Pokud jste to ještě nečetl - či neslyšel - dovoluji si Vás upozornit na - podle mého názoru - výborný článek na http://www.blisty.cz/art/33018.html

kde vysvětluje svůj postoj k radarové základně Jan Keller. Je tam i zvuková ukázka.

42 Pták Pták | 28. února 2007 v 20:35 | Reagovat

Přečetl jsem si výše zmíněný článek a naprosto s tímto názorem souhlasím. Velice mě zaujal. Autor má naprostou pravdu o mizivé informovanosti občanů a o obavách politických stran z referenda. V podstatě má pravdu se vším, alespoň podle mého názoru. Později si poslechnu i zvukový záznam... Osobně jsem také podepsal petici a snažím se ve svém okolí sehnat co nejvíce podpisů... Zatím se daří, jen doufám, že to pomůže...

43 Ela Ela | E-mail | 6. března 2007 v 23:53 | Reagovat

Tak to vypada, ze vse jiz bylo pripravene pred nekolika lety a Americka kryminalni vlada s zionisty si uz rype v Cesku.

Lidem doposavad nebylo nic informovano, proste na ne kaslou a tak jen mohu rici, ze ceska vlada se pridala ke kryminalni americke vlade, ktera podnikla 911 a nezakonne napadla arabske staty a ma na svedomi mnoho dalsiho. Americani chteji Bushe a jeho spolecniky obzalovat a schodit dolu. Velka demonstrace se pripravuje na 17.Brezna 07 s pruvodem na Pentagon. Americani se pripravuji neustale protestovat a 28.dubna 07 vsechny usedlosti a mesta budou zase v protestu. Normalni lidi si preji mir, pojdme take do stavek. Americani maji s nama take soustrast a nemaji zajem o Bushove roztahovani po celem svete, po niceni spravedlivych zakonu v Americe a vladareni jejich skupinou - Illuminati.

44 tom tom | E-mail | 11. dubna 2007 v 16:30 | Reagovat

Před 2. svět. válkou nás Britové a Francouzi prodali Hitlerovi. Před koncem této války nás USA a Británie prodaly Stalinovi. A hned nám vybombardovali plzeňskou Škodovku a pražské ČKD. Za pár minut náletů zahynulo více lidí než za 40 let vlády komunistů v téhle zemi a konec války to neurychlilo. V roce 1948 nám nepomohli. V r. 1968 nám nepomohli. A když po pádu komunistů firmy USA koupily části našeho leteckého průmyslu - tak je likvidovaly jako by to byla jejich konkurence. Jenom jsme si oddechli, když se je podařilo odtud dostat pryč. Průmyslová a ekonomická spolupráce s nimi není, jen cpát někam svoje vojáky. A nemysleme si, že by sem přišel nějaký výkvět USA inteligence. Byli by to jenom ti, kteří by se tomu nemohli už ubránit - jít se zahrabat někam do ČR není pro ně vůbec zajímave. Ikdyby smlouva byla formálně vypověditelná, reálně by to bylo vyloučené, protože tak malá země jako my by jim nebyla schopna zaplatit to co by sem investovali. Podaří se nám tak docela úspěšně zbavit samostatnosti, kterou tak krátce máme.Přes tisíc let jsme se se střídavým úspěchem prali o přežití a když jsme konečně setřásli s krku jak fašisty tak komunisty, tak si nám zas sedají za krk "pluralitní demokraté" kteří roznáší tu svou "demokracii" po světě na bodácích tak jako fašisté nebo komunisté. NELEZME DO ZADKU JENOM PROTO žE JE BOHATÝ, KLIMATIZOVANÝ A MÁ PARFEMOVANÉ N-ÓNO. ONO POD TÍM PARFÉMEM PÁCHNE STEJNĚ JAKO KAŽDÉ JINÉ !

45 Karuška Karuška | E-mail | 15. května 2007 v 21:25 | Reagovat

Karin je pro demonstraci, seber Žužlíka, zapal flašky, vem vidle, hrábě, slamák a jdem protestovat! Poněvadž jsme pacifisti! PEACE!:-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama