Existuje Bůh?

15. března 2006 v 17:17 |  Úvahy a literární útvary rychlého nasazení:-)
Bůh naši společnost (a nejenom tu naši) velmi ovlivňuje. I kdyby se na tisíckráte prokázalo, že jeho existence je jedna veliká lež, tak se na tom nic nezmění. Pokud by (řekněme entita, protože nazývat Boha bytostí…mi přijde, poněkud divné) tato entita prostě nebyla, tak by to zcela jistě mnoho neměnilo na její důležitosti. Samotná neexistence s tím nemá co dělat. Vezměte si třeba obyčejnou lež. Lež je prostě lží, její podstata neexistuje, ale přesto má moc vyvolat mezilidský konflikt nebo dokonce i světovou válku… Toto vše je asi celkem jasné. Vliv Boha se projevil v malířství (i když, zobrazovat Boha je jistě ehm…ošemetné), filmech a vůbec v mnoha různých tváří kultury. Díky "Božímu slovu" (Bibli) máme naše morální zásady a intelektuální dědictví. Otázka však směřovala jinam. Existuje Bůh? Můžeme k ní zastávat několik postojů. Velmi oblíbeným se jeví postoj agnostický, čili - jedinec neví, zda Bůh existuje, ale ani netvrdí, že Bůh neexistuje. Dalo by se říci, že čeká na další informace a zatím (z nedostatku dobrých informací) nemůže své rozhodnutí v zásadě vyřknout. Mnoho lidí v Boha nevěří (idea nějaké vyšší entity jim přijde nereálná) a je také mnoho těch, kteří v něj věří. To je právě to, o existenci Boha nemůžeme být přesvědčeni, nejedná se o nějaký fyzikálně exaktní zákon, který by nám mohl dát zprávu v binární soustavě 1 a 0. Vše je založeno jen a jen na víře! Terry Pratchett (známý autor humorné fantasy) napsal kdysi knihu Malí bohové, v principu tam jde o to, že lidé často už nevěří v Boha samého, ale jen v systém církve. Boží moc se však odráží od toho, kolik víry má ve světě. V tomto příběhu se Bůh vypraví na zemi a….zjeví se tam v podobě malé, ubohé želvičky…na světě má totiž jen jednoho jediného věřícího..
Lidé, kteří v Boha věří také zastávají různé názory. Víry je hodně, křesťané, židé, muslimové,…, někdo zastává názor, že všichni věřící jsou v podstatě lidé, kteří chodí v místnosti, kde leží na zemi slon, lidé mají šátkem zavázané oči a sahají na toho slona. Každý může ohmatat nějakou slonovu část, ale nikdo nedokáže říci, jak ten slon opravdu vypadá. Problém nastává, když někdo z těch lidí v místnosti si začne myslet, že žádný šátek na očích nemá, že vidí Boha celého a začne svůj názor vnucovat ostatním… Pěkná představa, že? Taková hezká vize, že Bůh je jeden a nezáleží na tom, jakému náboženství se oddáte, všechny směřují k pravému cíly.. Já osobně s tím nesouhlasím, neboť toto tvrzení je trochu v rozporu s Biblí, která uznává jen jedinou víru, která nás - ubohé - může spasit, leč nikomu jeho názor rozhodně neberu. Jak vidno, nestačí jen v Boha věřit nebo ne (záleží však vůbec na tom?), to je jen takový první krůček. Víra je něco strašně silně neuchopitelného, co podléhá rozličným okolnostem a formuje se po celý život (tj. jiná je víra pětiletého dítěte, jiná je víra starce). Víra však jako taková je pro náš celkový život velmi důležitá, představte si život bez víry…nezbylo by nám nic, ani naděje.
Chceme-li být důslední, tak slovo existovat znamená vyskytovat se v čase a prostoru, tedy, Bůh se rozhodně v čase nevyskytuje a v prostoru (až na nepatrné výjimky v podobě hořícího keře) také ne, takže podle tohoto výkladu Bůh v našem světě přímo neexistuje, ale to už zabíhám do tzv. slovíčkaření, a to rozhodně není cílem tohoto článku (který se mi navíc začal neúměrně natahovat). Ukončeme to, je zde mnoho tzv. Božích důkazů (např. kdo byl první hybatel? Vše má svoji příčinu, ale to přeci nejde do nekonečna, tak co bylo tou příčinou, která žádnou svoji příčinu neměla?), ale na tom, co si my o Bohu myslíme nebo ne přeci na jeho existenci či neexistenci vůbec nemění.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Domníváte se, že je cosi jako Bůh?

Ano 52.7% (39)
Ne 29.7% (22)
Nejsem si jistý(á) - agnostický postoj. 17.6% (13)

Komentáře

1 Daae Daae | Web | 23. března 2006 v 14:49 | Reagovat

Toto jsou slova člověka, který věří v Boha anebo nevěří v Boha?

2 Libor Libor | E-mail | Web | 23. března 2006 v 16:35 | Reagovat

Nevím v co přesně mám věřit, ale prostě věřím v něco vyššího. Nemusí to být konkrétně katolický Bůh, ale prostě jen něco. Mé mysli se vzpírá představa vesmíru stvořeného velkým třeskem... co jej vyvolalo? Jsou to těžké otázky a nelze na ně jen tak odpovědět:-(. Ale děkuji za komentář.

3 Willynka Willynka | E-mail | Web | 31. března 2006 v 15:09 | Reagovat

udelam ti radost a pridam komentar jeste jeden:) buh podle me predstavuje jenom neco,co naprosto rusi nase osobni ja ... jak je mozny ze prakticky do nebe jdou jenom nemocni trpici chudi atd? ma snad buh byt jenom vymysl cirkve k udrzeni poradku? muj nazor ist=ANO! Neverim na Boha ani na Satany verim pouze na sebe a na ostatni lidi co behaj nebo behali (bylo dostatecne prokazano) po tyhle spinavy planete....

4 mara mara | Web | 19. dubna 2006 v 19:18 | Reagovat

ja myslim,ze neco vyssiho existuje,naka spravedlnost.nemusi byt buh a nebe,ani nemusi byt odmeneni jenom ti trpici.jenze na kazdyho jednou dojde

5 barka barka | 2. května 2006 v 19:41 | Reagovat

já jsem věřící a mám poměrně bohatý zkušenosti s živým Bohem. Od chvíle, co jsem uvěřila, si připadám daleko úplnější.

6 John Doe John Doe | 17. května 2006 v 20:55 | Reagovat

Nevím co si myslet o tom, když pár očividně v teologických otázkách nevzdělaných laiků z nudy polemizuje nad nejzásadnějšími otázkami lidstva...

7 Libor Libor | E-mail | Web | 18. května 2006 v 9:53 | Reagovat

Pro John Doe: Možná to, že se vskutku jedná o nejzásadnější otázku lidstva, když o ni polemizuje širší veřejnost..

8 *MARtin* *MARtin* | 23. července 2006 v 11:39 | Reagovat

bůch je buzna

9 *MARtin* *MARtin* | 23. července 2006 v 11:39 | Reagovat

bůh je buzna

10 michal michal | E-mail | Web | 5. října 2006 v 6:57 | Reagovat

Ahoj.

Přidám se k diskuzi.Poznal jsem Boha,jeho povahu.Myslím,že kdo hledá,najde.

11 anonym anonym | 24. listopadu 2006 v 11:25 | Reagovat

ten kdo zalozil tento blok tak je fakt curak a mel by se lecit

12 Libor Libor | E-mail | Web | 27. listopadu 2006 v 17:16 | Reagovat

anonyme: blog se píše s "g", nikoliv s "k", ale to je jedno. Léčit se chodím, pravidelně, když mám chřipku atd...

Jinak za názory diskutéru neodpovídám.

13 Štěpán Štěpán | E-mail | 15. prosince 2006 v 18:25 | Reagovat

Jsou zde zajímavé komentáře. Já jsem byl osloven Biblí a tak jsem šel. Hledal jsem a našel jsem. Setkávám se denně s Ježíšem na modlitbě. Těžko to chápe, ten kdo nehledá. A kdo neusiluje o změnu, já ani nikdo jiný z lidí nevidí do tvého svědomí, kvůli čemu se teda trápíš.

Nejspíš proto že Ježíš trpěl i za tvé hříchy.

.        

Jan 3:16  Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.

14 nevim nevim nevim nevim | 18. prosince 2006 v 16:28 | Reagovat

nezda se vam, ze za vsechno muze buh je trochu detinska  odpoved na vsechny otazky lidstva a veci co se dejou? myslim ze verici lide odbihaji od reality,boji se ji a snazi se najit odpoved v podobe...buh za to muze,to je bozi osud a podobny nesmysly. nerikam ze neexistuje ani na nej/to nenadavam, ale pride mi detinsky verit v boha a modlit se v nakejch mistnostech a kdekoliv jinde...spis verim v to co muzu dokazat nebo co muzou jini dokazat. naky takovy prispevek uz sem byl napsan,tak sory jestli se opakuju...peace

15 m m | 12. ledna 2007 v 11:26 | Reagovat

Bůh existuje. Nikdo ho neviděl a proto těžko ho obhájit, nebo spíše nemožné.

     Bůh není žádná náboženská bytost. Náboženství existuje jenom v sektě. Ať je to křesťanství, nebo jakákoli jiná církev. Ze sekt většinou vycházejí jenom fanatiky, ne věřící. A fanatizmus doprovází jen negativní stránky lidské morálky.

     Bůh neexistuje protože se to píše v Bibli. Bible je jen kniha kterou napsal člověk. A jako každá kniha má své klády a zápory. Když nějaký vtipálek napíše, že bůh chce abyste skočili z Nuselského mostu, začněte vážně o existenci boha pochybovat.(i když některé z nás to rádi udělají).

     Bůh neexistuje, protože v něj věří mnoho lidí. On bude i když v něj věřit nebudeme. Podmínkou existence boha není naše víra v něj. Naopak , podmínkou naše existence je existence boha. A žádný komunismus nebo teorie nemůže existenci boha nějakým způsobem ovlivnit.

     Bůh je jako internet. I když máme vše aby se k němu připojit, pokud neuvěříme v něj nikdy se k němu nepřipojíme. Nemůžeme se připojit k něčemu co v naše mysli neexistuje. Odlišnosti mezi internetem a bohem je to, že internet nemůže být bez počítače.  Bůh i bez nás bude existovat.

Protikladem zlu( resp. ďáblovi) není bůh ale dobro. Ďábel, pokud existuje, je jen část boha. Bůh je jediný a vše ostatní pochází z něj.

     Boha dá se brat jako energii, duch jak se píše v bibli. Ten duch je v každém. My ho měníme na pozitivní nebo negativní energii. Negativní energie, i když nevždy, nás zničuje. A to nenávistí druhých k nám. ( když uděláme někomu škodu určitě nám budou chtít oplatit. Někdy stačí jen slovem.)

     Když řekněte, že věříte na zlo (ať tomu říkáte satan), to znamená věřit a podporovat své špatné činy. Netvrdím že za to budete potrestaní bohem. To ne. Potrestají vás stejně věřící jako Vy. Právem se vám pomstí.

    Bůh je energie, která je všude, i v nás a zaleží na nás jak s ní budeme zacházet. Ona muže popřít všechny nám známe zákony a proto pro naši existenci je důležité se naučit ji poslouchat a používat.

     Nemohu s jistotou říci, že ta energie je jen energie a že není schopna přemýšlet nebo určitým způsobem  reagovat na naši jednáni nebo odpovědět nám. Spíše je živa. My máme naše podvědomí nebo duši, a něco podobného bude ona.

     Před několika týdny jsem četl bibli, jak křesťanskou tak i satanistickou. Myslím, že jak křesťane tak i satanisti milí se. Věří ve dva různé bohy. Myslím,že satan a bůh (náboženský) je dvě častí jednoho celku. Satan asi je pro lidí odůvodněním svých špatných činů. Na satana shazují vše zle co sami způsobili A stejně je i z bohem. Nevím žádny důvod aby bůh byl takový jak ho popisují. Pochybuji, že má důvod někoho trestat nebo někomu odpouštět. Lidí trestají sami sebe a zvládají  to velmi dobře. Bůh je jediný. A všechny ostatní jsou jeho malou častí. Bůh nezná hříchu ani naši hříchy ho nezajímají. Pro něj, pokud existujeme je dobře, ale když ne, pak také dobře, nic neztrácí, nic nenachází. Říká se, že on nás stvořil. Myslím, že chápeme toto tvrzení špatně. On nám dovolil existovat a jen proto, že jsme se  dodržovali jeho pravidel resp. zákonu. Všechno, a tím myslím jak živé tak i neživé, existuje jen pro to že je v souladu s jeho pravidly.

     Bůh nepotřebuje nikoho aby být. Náboženské bohy vždy potřebují člověka aby existovali. Pořad chtějí někoho převést na svou víru. Každý prorok ví, že když nebudeme věřit v jeho boha pak jeho víra zmizí a to bez památky po ní. Jedinému bohovi nezaleží na tom, že věříme v něj nebo ne. Jak už jsem řekl je mu jedno, že vůbec existujeme. Nemá jméno a nepotřebuje abychom ho jmenovali. Můžeme mu říkat jak chceme. Nepotřebuje ani naší důvěru, ani lásku, ani bychom se ho vážili nebo báli. Ani nemůžeme porušit tě pravidla díky kterým dovolí   nám existovat, protože je ani neznáme. Znají je naši buňky a proto jsme.

     Je to pro nás lepe věřit v něj. A to co od něj žádáme dá nám. A to jak zle tak i dobré. Tak raději žádejte o to dobré.

     Důvodem proč se dá těžko uvěřit v boha je v samým významu slova bůh. Tomuto slovu je přiřazeno náboženského významu. Lepší by bylo přiřadit k bohovi slovo NEZNAME. Určitě rychleji uvěříme tomu, že existuje něco neprobádaného jak v nás tak i vně.

16 m m | 22. února 2007 v 10:16 | Reagovat

Když na otázku věříte v boha? Co je bůh, resp. víra v boha? Je to náboženství? A když ano, pak co bylo dříve člověk nebo náboženství? Potom bude muset odpověď znít člověk. Má potom tento bůh a táto víra smysl? Určitě se dá poukázat na chybu. Přece víra pochází z člověka a proto každá víra se objevila  po člověku. To souhlasí, ale bůh ne. Proto ho (boha) existenci člověk nemůže ani popřít ani prokázat. Nic z ničeho nepochází. A to něco byl bůh. A vše co tu je pochází z boha.

         Náboženství je jako cesty v labyrintu. Jedna vede k východu druha muže být slepá. Otázka zni po které jít? Jít pořad rovně? Neodhýbat? Odehnout by znamenalo poupravit prvotní cestu. To by znamenalo,že ta první měla, třeba nevelkou, ale chybu. To bych musel uznat, že jsem se mýlil. To nikdy. Přece má cesta je ta jediná správná. Neodbočovat. Jít po základnímu plánu. Jen ták dojdeme? Nezní v bible náhodou, kdo přijde ten vezme? Ale hloupost. Přece tam zní „kdo hledá, ten nalezne“.

17 jana jana | E-mail | 17. března 2007 v 15:19 | Reagovat

Tak za 1)bůh není buzna!!!Měli by jste se stydět..bůh vás vidí jak mu všichni nadáváte!!

za2)já na boha věřim,je to jako můj otec..

18 Misa Misa | 27. srpna 2007 v 16:22 | Reagovat

kdyz se rekne Vira... proc si vetsina lidi predstavi boha.Je to jen jedno z mnoha slov.Vysí inteligence,buh,(nejjednuseji receno proste vse). Jak jen rict, my zijeme v hmtotnem svete.Buh, je jakasi energie, ktera nas ridi.A neridi pouze nas, ale cely vesmir. A nejen tento vesmir, ale vsechny vesmiry, co byly, jsou a co budou.

19 ëvicka ëvicka | 22. října 2007 v 21:30 | Reagovat

zdravim tomicku :-)

20 ëvicka ëvicka | 22. října 2007 v 21:31 | Reagovat

tak co si vo tom myslis ty ?

21 Paradian Paradian | 22. října 2007 v 21:35 | Reagovat

Ja nevim musim se vo tom vic dozvedet

22 Vampir Vampir | 6. ledna 2008 v 18:33 | Reagovat

bůh neexistuje páč ho nikdy nikdo neviděl .. a lidi by měli všřit jen v to ce někdy vyděli.. tak si tady nevymejšlějte kraviny... jo a kdyby tady byl někdo tak ať se mi ozve .. jj??!

23 Jana Jana | 29. ledna 2008 v 18:35 | Reagovat

ja Boha viděla a spoustu mých přátel také... tak tady laskave neplacej nesmysly...

24 anna anna | 16. února 2008 v 20:02 | Reagovat

Zajímavé jake máte na to názory,ovšem některé hraničí s hloupostí...kdyby lidé měli věřit jen v to co viděli tak nemůžu věřit,že mám babičku jelikož sem jí nikdy neviděla,nemůžu věřit tomu že existuje sluneční soustava když sem jí v životě neviděla atd...Já sem vedena k víře od dětství a sem za to vděčná.Boha sem teda nevidela nevím jak se to stane ale Boha cítím...

25 Michaela Michaela | 5. května 2008 v 18:28 | Reagovat

Já si také myslím, že Bůh (ať už v jakékoli formě) neexistuje... Je sice pravda, že vznik Vesmíru, Země a vůbec téměř všeho je dost zamlžený, ale nemyslím si, že by strůjcem toho všeho byl Bůh... Tato myšlenka mi přijde naprosto mylná, spíš se někdo někdy snažil najít nějaký způsob, jak tuto otázku objasnit a jelikož na nic nepřišel, hodil to na Boha, jehož existenci bohužel nemůžeme prokázat, ani vyvrátit... Zdá se mi, že frází "To Bůh" si lidé odůvodňují věci na které neznají odpověď... Ve skutečnosti (si myslím já) si za všechno, co se nám přihodí, jak žijeme atd můžeme sami a žádný Bůh ani nic podobného stím nemá nic společného...

26 Hanka Hanka | E-mail | 24. července 2008 v 19:37 | Reagovat

Ateisté a věřící jsou jako dvojčata v mámině břiše,které se dohadují.Jedno říká že máma existovat musí a to druhé že neexistuje,protože jí nikdo nikdy neviděl.A jak to nakonec dopadne....??Je to logické a stejně tak je pro mě logické že Bůh existuje.Jasně,že ateisté mají pořád otázky že kdyby byl Bůh existoval nedopustil by zlo,a spoustu jiných otázek.Ale na to všechno je odpověd.Vždyt za zlo si lidé můžou sami,oni se pro něho rozhozdli a pak se diví že je tu mezi námi.A že umírají nevinní?Vždyt ty Bůh jednou zachrání!Jim pak bude dobře!To všechno je tolik logické.Někteří ateisté si myslí že se je někdo snaží přemlouvat aby uvěřili,ale oni jen dávají naději se zamyslet nad lepším životem.Jetli bude lepší si stále myslet že mám určitě pravdu že Bůh neexistuje a nebo se nad tím zamyslet jestli by to nemohlo být i jinak.Ani já nikoho nechci přemlouvat jenom prostě píšu co si myslím.Myslím že na každou otázku ateistů ohledně Boha je logická odpověd a jestli někdo myslí,že ne tak at mi napíše já mu odpovím.Pokud ale sebevíc věřit nechci tak prostě neuvěřím protože pro mě nebude nic dobrým důkazem.Já bych ale ateistům položila otázku na kterou by mi neodpověděli!Bůh není žádný děda v oblacích ale Láska.Podívejte se na svoje tělo, na krásnou přírodu myslíte že tohle opravdu vzniklo mnoholetou evolucí? A kdyby jste měli stvořit svět vy aniž by jste viděli jak by mohl vypadat stvořili byste ho takhle krásně?Nevím...pokud si myslíte,že ano tím pádem by jste ho tvořili vy ale né nic!Já v Boha věřím,ale moc nesouhlasím s tím proč je tolik druhů náboženství. Proč se na to prostě nevykašlat a nevěřit v jednoho Boha?!Proč se pořá nějak odlišovat?V Ježíše Krista  také věřím protože je logické že nám chce někdo pomoct vždyt nežijem v dokonalém světě.Je možné abychom žili a přitom nevěděli odkud jsme počali? Vždyt on nám to všechno řekl a s takovou láskou tak proč mu nevěřit?Nemyslíte,že máme právo vědět jak to všechno je?A on nám to právo splnil.Ateistům nikdo neřekl,že Bůh není oni si to vymysleli sami svými pochybami ale vždyt na jejich pochyby jsou jednoznačné odpovědi.Jen je chtít znát a snažit se je pochopit!

Já nevím jestli mám ve všech mých názorech pravdu, ale pokud ne tak at mi to někdo dokáže! Právě Ježíš mi dokazuje že má pravdu.Neříkám,že jsem dokonalá v činnech i v názorech.........já se chci zdokonalovat!!   Vy ateisté nemyslete,že chci někoho přemlouvat,já prostě jen když vidím takové téma a spoustu komentářů tak podřebuju komentář napsat taky!

Mějte se pa pa! ♥♥   :o)

27 Libor Libor | Web | 25. července 2008 v 7:10 | Reagovat

Hanka: Proč je tolik druhů náboženství? Nejspíše proto,že je tolik druhů lidí s tolika odlišnými názory...

28 Alvaro Alvaro | E-mail | Web | 13. října 2011 v 4:46 | Reagovat

Třídní původ? Moji předkové byli neandrtálci, takže díky za info:-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama